Blogokaz

Tvoj putokaz za blogove

Sve na jednog konja

2021. december 07. 19:57 - Blogokaz

Jedno od pravila u životu je diversificirati, u svemu. Pogotovo kada se radi s novcem. Ne ulagati sav kapital u jednu akciju, ili jednu valutu, kladiti se na razne opcije, ne samo na jednu. Ja sam u slučaju koji ću vam iznijeti postupio suprotno zdravom razumu: stavio sam sve na jednog konja. Donald je pametan čovjek i siguran sam da će pravilno shvatiti ono što želim reći, to jeste da ovo neće uzeti kao uvredu. Sve je počelo negdje početkom proteklog ljeta. Američka predsjednička kampanja je bila u toku. Meni se niti jedan od pretendenata nije sviđao, pogotovo onaj ženski. Zašto? Ne sviđa mi se kada jedna gospođa pretrpi sve uvrede koje joj nanese suprug samo iz jednog razloga: da bi se mogla kandidirati za predsjednika. Uz to držim da je jako vezana za centre moći i multinacionalne kompanije koje tresu svijet i produbljuju sve više već prisutnu krizu. Gospođa uz to ima vrlo opasne poglede na vanjsku politiku: tendencija joj je odnos sile s Rusijom bez puno pregovora.

Nije da mi se druga strana nešto više sviđala. Sjećam se da je jednog dana izjavio kako se on misli baviti puno više samom Amerikom nego inozemnim problemima, suprotno od gospođe. To mi se je svidjelo i od tada je moja simpatija prema Donaldu rasla (jako mi je drag i njegov imenjak Duck, a nije mi mrzak niti Mc). Početkom kolovoza proveo sam dosta vremena u društvu mog prijatelja Zorana koji živi u New York-u više od 30 godina. Zajedno smo pohađali fakultet građevine. Na plaži, uz kriglu pive, uz sve argumente na red je došao i onaj politički. On je uvjereni pobornik demokrata i glasat će za gospođu. On iznosi svoje argumente, a ja svoje. Ne uspijeva shvatiti moje razmišljanje i na kraju pomalo iritiran mom protivljenju njegovog izbora nudi mi da se okladimo. Ja se nikada ne kladim za ozbiljno, eventualno pivo ili kava. Ali kada mi je ponudi odnos 1:3, uz to pomalo motiviran i njegovim prepotentno tvrdoglavim stavom, ja sam prihvatio. Ako pobjedi njegov kandidat ja plaćam 100 eura, ako pobjedi moj patak on meni duguje 300 eura. Jutros sam se probudio i upalio televizor. Novost je da je moj kandidat preko noći postao Veliki Patak i sada će on komandirati pačićima. A ja sam bogatiji za 300 eura.

Zaintrigirale su me informacije da je puno ljudi zgrnulo pare preko Forexa (kupoprodaja valuta) u vrijeme Brexit-a. Puno stručnjaka u tom području je podržavalo tezu da se vrlo slična situacija može dogoditi i prilikom američkih izbora. U slučaju da Donald pobjedi, dolar bi mogao jako opasti. Špekulacija u tom smjeru bi mogla biti jako profitabilna. Tako sam ja otvorio jedan račun, par dana se poigrao s virtualnim novcima koje su mi dali sa svrhom da shvatim o čemu se uopće radi i kako funkcionira sučelje same aplikacije. Na dan izbora, to jeste jučer, vratio sam se doma s posla, ulogirao se i položio diskretnu količinu novaca na moj račun. Odluka je pala: probat ću zaraditi nešto trgujući s dolarom. Kladiti se na Trump-a (dolar će pasti ako bude izabran) ili na Hillary (dolar će ojačati u slučaju njene pobjede) pitanje je sada? U tom trenutku sam već imao okladu s mojim prijateljem iz Amerike. Znači bilo bi mudro da sam se na Forexu okladio na Klintonicu.

eurusd.jpg

Razum rijetko uspijeva kontrolirati osjećaje i tako sam se okladio na pad dolara. Nakon što sam nakon buđenja vidio da je moj favorit pobjednik, prva stvar je bila upaliti kompjuter i vidjeti koliko sam para zgrnuo. Financijska tržišta cijelog svijeta su sigurno poludjela i dolar strmoglavo pada. Bilo je negdje oko 9 sati kada sam pogledao moje stanje. Kupio sam po 1,1034 a tada je vrijednost bila oko 1,1100: u dobitku sam oko 6% jer sam investirao s polugom 1:10. U novcu, radi se o 6 dolara. Bolje gledam i vidim da je dolar jako pao oko 6 ujutro, kada je ishod izbora bio potpuno jasan. Zarađivao sam nekih 30%, ali sam spavao pa nisam mogao realizirati. Vjerojatno i da sam imao priliku ne bih bio zatvorio poziciju jer sam očekivao nešto malo više. Nakon toga se počeo oporavljati. Ja bih volio shvatiti zašto, jer mi doista nije jasno. Dok ovo pišem gubim preko 7%; dolar i dalje postaje sve snažniji. Po kojoj logici?

Ja sam obazriva osoba i nikada ne riskiram mnogo. Tako sam odlučio ostaviti moju dugačku poziciju otvorenom dok dolar ne opadne, ako se to dogodi. Nadam se da će se u par sljedećih dana ostvariti ono o čemu su svi govorili, to jeste da će Donaldov izbor kompromitirati američku valutu. Tako bi ja uspio izvući dodatni dobitak iz ovog događaja. Znate kako se kaže: dok jednom ne smrkne, drugome ne svane.

Primijetit ćete da je članak stari, iz 2016. godine. Pa zašto je ovdje, u 2021. Zbog greške, u stvari moje nepažnje. Ne znam što mi je bilo i gdje mi se nalazila glava, ali sam u jednom trenutku kliknuo na tipku "pobriši članak". Jedino opravdanje mi je da je sučelje na mađarskom, pa generalno moram biti jako koncentriran na ono što radim: napravio sam si mali rječnik da bih znao što koja funkcija radi. I tako, kako mi je bilo žao izgubiti ovaj zapis, ponovo sam ga stavio. Nisam našao način kako da mu stavim stari datum pa da bude tamo gdje se je nalazio prije slučajnog brisanja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://blogokaz.blog.hu/api/trackback/id/tr4016776448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása